مقالات

اهمیت اسید شویی پکیج | چرا باید چکیج را سالانه رسوب زدایی کنیم

افت فشار آب گرم و افزایش مدت زمان گرم شدن آب و شوفاژ به این معناست که پکیج شما به رسوب گیری احتیاج دارد. رسوب‌ گیری شوخی‌ بردار نیست چراکه انجام ندادن آن آسیب‌های جدی به پکیج شما وارد کرده و موجب از کار افتادن پکیج می‌شود. از این‌رو نباید رسوب‌ گیری پکیج را پشت گوش بیاندازید. یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌ها برای رسوب گیری، اسید شویی پکیج است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

اسید شویی پکیج چیست؟

یکی از رایج‌‌ترین مشکلاتی که موجب اختلال در عملکرد پکیج می‌شود، تجمع رسوبات در پکیج است. همانطور که اشاره کردیم تجمع و ته‌نشین شدن رسوبات در پکیج موجب دیر گرم شدن آب و افت فشار آب گرم می‌شود. از این‌رو پکیج شما هر از چندگاهی به رسوب گیری از طریق اسیدشویی احتیاج دارد. البته اگر به اسید شویی پکیج جهت از بین رسوبات آن بی‌توجه باشید مشکلات بیشتری برای پکیج رخ می‌دهد و ممکن است موجب از کار افتادن آن نیز بشود.

دلایل رسوب زدایی پکیج

دلایل متعددی وجود دارند که نشان می‌دهند وقت رسوب زدایی پکیج رسیده است. برخی از این دلایل حائز اهمیت شامل: گرم نشدن آب پکیج یا دیر گرم شدن آن، شنیده شدن صدای تق تق هنگام روشن شدن پکیج، گرم نشدن یا دیر گرم شدن شوفاژها و رادیاتورها و کاهش فشار آب دوش حمام و شیر آشپزخانه می‌باشند. درصورتی که با هر یک از این مشکلات روبه‌رو شدید می‌توانید با نمایندگی تعمیرات پکیج تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز بلافاصله پس از تماس شما به محل مورد نظر جهت ارائه خدمات رسوب زدایی پکیج اعزام شوند. چراکه یکی از خدمات ویژه‌ای که جهت سرویس پکیج به کاربران ارائه می‌شود، رسوب زدایی و اسید شویی پکیج به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی است.

اسید شویی پکیج چیست؟

انواع روش‌های رسوب گیری پکیج

در اصل دو روش برای رسوب زدایی پکیج وجود که روش اول شامل استفاده از جرم‌گیر برای رسوب گیری پکیج است که یک روش کاملا سنتی به حساب می‌آید و روش دوم که بسیار پر استفاده و کاربردی می‌باشد، استفاده از پمپ اسیدشویی است. در ادامه بیشتر با هر یک از روش‌های رسوب زدایی پکیج آشنا خواهید شد.

استفاده از جرم‌گیر برای رسوب گیری پکیج

همانطور که اشاره کردیم استفاده از جرم‌گیر برای رسوب گیری پکیج یک روش کاملا سنتی است که نحوه انجام آن به شرح زیر است:

1. قطع ورودی برق و گاز پکیج

2. باز کردن کاور پکیج و خالی کردن آب درون آن

3. باز کردن مبدل و قرار دادن آن در یک تشت آب

4. وارد کردن مواد جرم‌گیر به داخل تشت با استفاده از قیف

5. وارد کردن آب با فشار بالا به داخل مبدل جهت خارج شدن رسوبات

استفاده از پمپ اسید شویی برای رسوب گیری پکیج

همانطور که از نام این روش پیداست، جهت رسوب‌گیری پکیج با استفاده از پروسه اسید شویی از یک پمپ استفاده می‌کنند به گونه‌ای که دیگر نیازی به باز کردن کاور پکیج نیست. با استفاده از این روش به راحتی اسید وارد مبدل می‌شود و تمامی رسوبات داخل پکیج تنها پس از چند دقیقه از داخل آن خارج می‌شوند. نحوه انجام رسوب گیری پکیج با استفاده از پمپ اسید شویی به شرح زیر است:

1. قطع ورودی برق و گاز پکیج

2. بستن شیر ورودی پکیج و باز کردن شیر پرکن پکیج

3. باز گذاشتن شیر آب گرم جهت خروج آب

4. قرار دادن پمپ مخصوص شستشو درون تشت آب و اسید رقیق

5. وصل کردن یک سر پمپ به ورودی مبدل و سر دیگر آن به خروجی مبدل

6. جداسازی مبدل از پمپ پس از 15 تا 20 دقیقه

7. شستشوی مبدل با فشار زیاد آب جهت خارج کردن رسوبات از آن

رسوب زدایی پکیج

مزایای اسید شویی پکیج

  • افزایش فشار آب گرم
  • زود گرم شدن شوفاژها
  • کاهش خرابی و تعمیر پکیج
  • افزایش راندمان پکیج

نکات حائز اهمیت در زمینه اسید شویی پکیج

  • مدت زمان قرار گرفتن مبدل در اسید نباید بیشتر از 20 دقیقه باشد.
  • رسوب گیری پکیج به یک فرد متخصص در این زمینه نیازمند است.
  • از وارد کردن ضربه به پکیج هنگام پروسه رسوب گیری خودداری کنید.
  • درصورتی که قصد دارید از روش اسید شویی پکیج برای از بین بردن رسوبات آن استفاده کنید باید از پمپ و تجهیزاتی که مخصوص این کار است برخوردار باشید.

نمایندگی تعمیرات پکیج

نمایندگی تعمیرات پکیج در کرج به عنوان بهترین مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر انواع پکیج از کارشناسان و متخصصان خبره‌ای برخوردار است که تخصص بالایی در زمینه رسوب گیری پکیج دارند از این‌رو می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در پکیج با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید تا به محل مورد نظر جهت تعمیر و اسید شویی پکیج اعزام شوند.

سرویس پکیج در محل

یکی از خدمات ویژه نمایندگی تعمیرات پکیج جهت راحتی کاربران ارائه سرویس پکیج در محل است. به گونه‌ای که کارشناسان این مرکز پس از تماس کاربر به آدرس مورد نظر او مراجعه کرده و در مدت زمان کوتاهی به ارائه سرویس پکیج به صورت حرفه‌ای می‌پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *